Rubriky
Rohlíkovo

Léto na grilu: 6 tipů na vegetariánské a veganské menu

Grilování nemusí být jen plné šťavnatých steaků, domácích burgerů nebo kvalitních klobásek. Na grilu si můžete připravit výbornou grilovanou zeleninu, sýry, alternativy masa, veganské burgery a spoustu jiných fantastických jídel bez masa, které ocení ale i jeho milovníci. I když nebudete mít na talíři zrovna steak s BBQ omáčkou, nudu vaše chuťové buňky rozhodně nezažijí. Inspirujte se našimi tipy na pestré menu pro vegetariány i vegany.

1. Letní hit halloumi 

Bez halloumi by se letošní léto a grilování neobešlo. Tento kyperský sýr, který se vyrábí z kravského a ovčího mléka, je jako stvořený na gril. Díky své struktuře se ani při tepelné úpravě neroztéká. A jak si halloumi připravit? Způsobů je spousta. Tím nejjednodušším je nakrájet sýr na plátky a grilovat do té doby, než bude mít zlatavou barvu. Pokud byste chtěli vyzkoušet halloumi trochu jinak, pak si připravte marinádu z 3 lžic olivovového oleje, 1 stroužku prolisovaného česneku, šťávy z 1 citrónu a čerstvě umletého pepře. Nakrájeny sýr pak potřete marinádou a položte na gril. Postup je stejný. Grilujte do té doby, než halloumi zezlátne. Hotový sýr ozdobte lístky čerstvé máty. 

 

2. Tofu a tempeh podle vaší chuti 

Tofu dneska naleznete ve spoustě variant. Na gril se ale nejlépe hodí to neochucené, které pak můžete dochutit, jak jen budete chtít. Jednou z variant je tofu nakrájet na plátky a nechat marinovat ve směsi olivového oleje s bylinkami, česnekem, nebo třeba kurkumou. Skvělou volbou je do marinády dát místo sušených bylinek ty čerstvé. Na první ochutnání poznáte rozdíl. Pestřejší chutí i vzhledem jsou pak špízy, do kterých kromě tofu přidejte tempeh. Tofu spolu s tempehem nakrájejte na kostičky, zakapejte olivovým olejem, přidejte trochu sojové omáčky a nechte chvíli marinovat. Připravte si zeleninu podle chuti: paprikucherry rajčata, cibuli a další. Nakrájenou zeleninu spolu s tofu a tempehem napíchněte na špejli a už jen ogrilovat a máte hotovo. 

3. Žampiony portobello na grilu

Jestli něco v bezmasém menu nesmí chybět, pak jsou to portobello žampiony. Stačí je potřít olivovým olejem, posolit a ugrilovat. Samozřejmě nemusíte zůstat jen u soli. Do kloboučků můžete vložit stroužky česneku nebo bylinky jako rozmarýn nebo bazalku. Delikatesou jsou i plněné portobello žampiony. Jako náplň zvolte nakrájenou fetu nebo nastrouhaný parmezán, nakrájená cherry rajčatabazalku. Ugrilované žampiony vám bleskurychle zmizí z talíře. 

 

4. Oblíbené veganské klobásky a burgery 

Trefou do černého jsou veganské klobásky a burgery od Lindy McCartney. Mají vysoký obsah proteinu a chutnají i zarytým masožravcům. Stačí je hodit na gril a rovnou je můžete servírovat. Na Rohlik.cz si můžete vybrat třeba z normálních klobásek, klobásek s cibulí a rozmarýnem nebo burgerů. 

 

5. Zelenina na 1 000 a 1 způsobů 

Určitě ve svém menu nezapomeňte na grilovanou zeleninu. Dá se připravit na 1 000 a 1 způsob a vždycky s ní zabodujete. Nakrájený lilekcuketa, paprika a červená cibule s olivovým olejem, tymiánem nebo oreganem jsou sázkou na jistotu. Skutečnou jedničkou na grilu mezi zeleninou je ale grilovaná kukuřice. Zvlášť vynikající je potřená marinádou z chilli, olivového oleje, šťávy z limetky, propasírovaného česneku, soli a pepře. 

 6. Ovocné pokušení 

A ani u grilování nesmí na závěr chybět sladká tečka. Ogrilovat můžete ananas, jahody, broskve, hrušku i jablko. Teplou hrušku a jablko skvěle doplníte oříšky, skořicí a javorovým sirupem. Banán můžete posypat strouhaným kokosem, jahody a broskve namáčet v rozpuštěné čokoládě se smetanou. A kdybyste chtěli skutečně hříšnou kombinaci, pak si dejte ke grilovanému ovoci zmrzlinu. 

 

Tak na co máte největší chuť? Vyzkoušejte od každého něco a poskládejte si s Rohlik.cz bohaté menu bez masa. Jestli se vám přeci jen začnou sbíhat sliny na pořádnou flákotu, tak se nejdřív koukněte, jak správně vybrat maso na steak, abyste nesáhli vedle.  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.