10 tipů, jak posílit nejen dětskou imunitu

- v Rohlíkovo

Co je imunita, dnes znají i děti školkového věku. Vědí, že jde o schopnost jejich těla bránit se nemocem. Iminuta jim pomáhá se vyhnout všem rýmám, chřipkám a kašlíkům, které jim zabraňují ve spokojeném hraní a vymýšlení lumpáren. Pojďme se teď ale podívat na imunitu z pohledu rodiče. Řekneme si pár tipů, kterak s ní dětem pomoci zvláště v těchto podzimních dnech.

Vitamíny nejsou všemocné

Jako rodič máte nejspíše pocit, že aby bylo vaše dítě odolnější, je potřeba ho pořádně nadopovat vitamíny. A kupujete tedy všemožné ovoce, zeleninu či doplňky stravy. Je to samozřejmě dobře, ale jde pouze o část pomoci, kterou je potřeba doplnit ještě správnou podporou střevního mikrosystému.

Střevní mikroflóra je náš hrdina

Je to právě kyselé prostředí ve střevech, které vitamíny potřebují k tomu, aby se správně vstřebávaly a mohly imunitu účinně ovlivnit. Ovoce tedy samo o sobě nestačí. Je potřeba doplnit jej ještě zakysanými mléčnými výrobky, sýry či kvašenou zeleninou. Právě tyto potraviny totiž ovlivňují kyselé prostředí ve střevech a podporují střevní mikroflóru. Dobře to věděli už naši předci, kteří tyto potraviny přes zimu konzumovali v hojném množství.

Několik tipů do jídelníčku, které vám s imunitou mohou pomoci:

1) Jezte ovoce a zeleninu bohatou na vitamíny 

Nemusí jít jen o profláknuté citrusové plody, hodně vitamínu C obsahuje například i černý rybíz, červená paprika či růžičková kapusta.

2) Jezte zakysané a kvašené potraviny

Jogurty, kefíry, acidofilní mléka, řecké jogurty, sýry a také již zmíněnou kvašenou zeleninu, ať už jde o nakládané zelí, kvašáky či pickles.

3) Využívejte bylinek a přírodních zdrojů 

Pomohou například rakytník, šípek, lichořeřišnice, echinacea nebo ginko. Nezapomeňte ani na oblíbený všelék z naší kuchyně – česnek.

4) Nezapomínejte na pohyb

Ve zdravém těle zdravý duch platí i v tomto případě. Tělo, které je v kondici, je odolnější.

5) Zkuste otužování

Nebudete poté tolik náchylní na různé přechody mezi teplým a studeným počasím, které by vaše zdraví jinak mohly potrápit.

6) Pijte čaje 

Ty vás krásně zahřejí a zároveň využijete účinků bylinek, které vaši imunitu posílí.

7) Dělejte si smoothie 

Donutí vás to zvýšit si pravidelný přísun ovoce či zeleniny a vyřešíte tak zároveň i svačinu. Místo mléka si své koktejly zjemňujte jogurtem či kefírem a určitě vyzkoušejte i smoothie zeleninová (například se špenátem či řapíkatým celerem).

8) Dolaďte doplňky stravy 

Pokud nejste schopní na imunitu vyzrát cestou stravy, můžete vyzkoušet různé vitamíny či sirupy z lékárny.

9) Řádně spěte a odpočívejte 

Vyhnete se tak stresu a únavě, které mohou vaše tělo oslabit.

10) Pokud přece jen onemocníte…

Dopřejte svému tělu především čas a klid na plné uzdravení. Přecházení nemocí a nedostatečný odpočinek vaší imunitě rozhodně neprospějí a nemoc se vám jako bumerang stejně brzy vrátí zpátky.

Kdy začít imunitu podporovat?

Nejlépe hned, abyste vaše děti připravili na sezónu podzimích viróz, chřipek a dalších nemocí. A místo ležení pod dekou si mohly vesele hrát a chodit do školky nebo do školky. Jestli jste zjistili, že vám z našich tipů doma něco chybí, tak koukněte k nám na Rohlik.cz, máme tam všechno pro dobrou imunitu i náladu.